Monday, June 18, 2007

Måndag 19 juni 2007

Alva bloggar:
Är lika med att det är midsommar om 3 dagar! Och då, mina damer och herrar sitter jag och proppar i mig en massa god mat+skön efterrät. Jag ska åka upp till landet (som ligger i Dalsland) och fira med mina släktingar. I morgon ska jag klippa mig!! Ännu kortare! Och direkt efter tar jag mitt pick och pack och åker tåg upp till landet. Ett Norskt tåg! Onödig info men ändå.
också slutat sjuan och det känns väldigt ovant och faktiskt lite sorgligt. Det känns som ett rätt så stort steg att börja i åttan. Nu är det trotts allt bara två år kvar i grundskolan. Aja, jag får väl växa till mig lite under dessa två år så klarar jag nog gymnasiet bra.
börjat eller snarare snart slutat läsa Lina´s kvällsbok! Den är liksom underhållande men snuskig. Lite för snuskig. Jag lånade den i torsdags och nu har jag bara några få sidor kvar. Ska låna 2:an så fort jag kan.

4 comments:

god_knows said...

Alva, jag känner dig. Om du vill vara rakt på sak/ärlig kan du lika gärna byta ut "liksom underhållande" till "faktiskt bra" och "snuskig" till "spännande". XD

puss från alice

olle said...

Jag håller med dig om att det känns som ett rätt så stort steg till åttan... 14izzzz.... och allt dedär.
Hoppas du får en fin midsommar! Och du med Alice!

Massa Pussar o Blommer som ni kan stoppa under huvudkudden.

StarShip said...

Åh, låter jätte mysigt att åka upp till landet sådär, Ha en trevlig resa och trevlig midsommar! Jag håller med dig att det känns ganska ovant att sluta 7:an, De 2 sista åren har ju en enrom betyldelse nu!

Jag har sett Linas Kvällsbok, filmen. DEN är snuskig men otroligt bra.

Puss på dig!

god_knows said...

jaa, det är nog en känsla som de flesta har som slutat sjuan.. verkar det som iallaf och det går nog över när kommer tillbaka till skolan och börjar sin första termin i åttan. Puss på er alla! hoppas vi ses snart<33 längtar efter er alla.