Sunday, April 1, 2007

Alice har Resefeber

(vad är det?)

Hurra, jag ska åka till min faster idag. Jag veet att det låter aastråkigt. Hon bor i Jämtland. Lät detta ännu tråkigare? Nej, det är faktiskt till henne jag åker till varje påsk och det är inget jag skulle vilja ändra på. HURRAA!!

Hon bor i en skitmysig by som heter Alsen. Den ligger bredvid en sjö som heter Alsen. Åh så orginellt... inte. (när ska man använda sig av orginellt :S?)

Nu har jag just ätit en ordentlig frukost (gröt och ägg). På vardagsrumsgolvet ligger en massa nödvändiga och onödiga saker som vi har bestämt oss för att ha med. Klockan 6 ska vi åka här ifrån för att ta tåget som går klockan 7 från Centralstationen Göteborg till Åre Storlien. 12 och en halv timme senare ska vi hoppa av i krokom, Jämtland. Jag älskar att åka sovtåg!!! natt-tåg heter det kanske... Ska ligga på mittbritsen, så att jag kan titta ut genom fönstret och se hur landskapet blir snöigare och granigare... Hurra, jag är inte åksjuk!! Peppar peppar ta i trä :S

Ska bli kul att träffa Ymsi, och se hur stor han har blivit... i somras var han bara en valp. Men tyvärr blir detta första påsken på väldigt länge utan Jaki, Marias andra gamla hund som tyvärr dog för ett tag sedan :( ...

Och så kan jag glatt meddela att två av Marias tackor lammade för ett par dagar sedan så nu skuttar två små bagglamm och två små tacklamm i hagen!! :D

Två roliga saker i fårväg...

Lam får tacka bagge. Far, får får får? Nej, får får lamm.
Hahahahahahahaa.

Igår var jag på stan med hela familjen. Ojoj. Först var vi i Saluhallen och köpte oliver och korv... mmmmmums... Sedan körde vi iväg till Backaplan, där vi gick in på skopunkten och köpte allt som allt sex par skor. Jag fick tre av dem. Hihi. Lite senare köpte jag en munkjacka från H&M. Hittade inga Jeans bara ett par Dieseljeans som kostade för mycket för pappas plånbok.

Detta köpte jag:..

Ett par vårskor, vit och grårandiga med svarta fjärilar på. :D
Etta par Gummistövlar, svartvita. Mest för att det var Tag Tre, Betala För Två!!!
Ett par Sketstora kängor som håller mot kyla och vatten, i sån där dagismodell. snygga. inte. men bra. hos Maria.
En grå munkjacka från H&M utam luva, konstig krage. Svarta pratbubblor på. Två fickor vid dragkedjan.

Puss o kram från Lantis Och Lodis Alice <3>

5 comments:

Alice&Ella said...

ni har blivit utmanade!

StarShip said...

Lååter underbart! :)

olle said...

Söta saker fick du:):)... HAha, den fårgrejsen var underbar:D... Precis som duuu:}.. (o Alva).

god_knows said...

Haha,puss på dig Oliven!ses i morgon.kram.
//alva

god_knows said...

Haha,puss på dig Oliven!ses i morgon.kram.
//alva