Sunday, May 13, 2007

Alice Kylskåpspoesierar

Lyssnar på: Heart In A Cage av The Strokes.
Numera: Bigmouth strikes again av morissey eller the smiths. Det var längesen.

Nu känns min mage dukundeätitbättrealice efter att jag proppat i mig massor av varma makaroner med massa Bregott på och korvar utan ketchup.

Igår var jag på stan med Olivia, men jag köpte inte mycket. Eftersom att jag hade 400 kr i presentkort på Akademibokhandeln så var jag bara tvungen att gå in dit och slösa lite pengar. Jag tänkte köpa Linas Kvällsbok 1 och 2 i en och samma bok (God, så praktiskt) men den hade dem tydligen inte. Fastän de sa det. Istället gick jag ut därifrån med en kortlek och kylskåpspoesi. Kylskåpspoesi. Sånt där som pappor köper och säger: Hehe, nu ska vi allt vara lite kreativa, barn. Men nepp, min pappa har aldrig köpt det så det blev jag som fick göra det. För er som inte vet vad kylskåpspoesi är så är det små vita kylskåpsmagneter med ord på i Times New Roman-skrift som man kan bygga små poetiska texter av. Jo, det har ni säkert hört talas om. Eller så kanske ni rent ut sagt har det på erat eget kylskåp.
Jag är inte så duktig på kylskåpspoesi. Ännu. Men snart. säkert. nu är jag så j*vla amatör man kan vara, men det är kul ändå, så vad f*n. Dessutom så råkade jag visst köpa någon fucking kylskåpspoesi för barn :/ Så 50% av orden är typ "snäll" och "karusell", andra hälften är "mamma", "koja", och "läsa". Sedan finns det ett utropstecken och ett frågetecken också. Jag ska bannemej köpa mer kylskåpspoesi. Jag har blivit jättebra på att skriva det nu.

Här kommer lite av mina korta stumpar poesi.

var det ledsen och röd musik som farfar önskat
då galen filur hurrar?

skratta en halv häst
oftast två busa bäst

mamma och mormor
vår apa vill lyssna

trött fis i svår båt

en cpflicka kan gurgla
ja nu vi ler
när er
tomte jobba ska

Mamma tog också initiativ:
ditt hus tycker att sned bacill räkna vill

God Natt, imorgon ska jag blogga om imorgon. Då ska vi paddla kanot med klassen.

PS. "Cpflicka" fanns inte som ord. Inte cp heller. Men det fans "c","p" och "flicka". Det var seriöst onödig information, det behöver ni inte påminna mig om.

2 comments:

Alice&Ella said...

trött fis i svår båt är ju oslagbart, ses i delsjön!

god_knows said...

mmmm, Alice, jag utmanar dej lite, kan inte du oxå blogga lite om dina kylskåpspoesier...?