Monday, May 14, 2007

Alice är poetisk, äcklad och... bloggar...

(AlicE)
.. och lyssnar på en massa låtar. Bla. Sugarplum fairy - Marigold och lite mixad The Shins

Äcklad är jag för att jag har dissikerat... lite längesen men ändå, skyll er själva om ni är känsliga tittare och redan har sett bilderna. För er som vill se dem kommer de här...
...denna bläckfiskjävelfanstackare dissikerade jag med Alva... läs inte vidare här. Det var Skitmysigt när Martin kom och klämde ut ögat åt oss. Not. Jag såg bort så jag såg inte (logiskt nog) men hörde ett mysigt litet ploppsmasksugande ljud.

Och värre blev det nästa vecka, när jag och Olivia fick dissikera den här makrillsjävelfanstackaren. Äkta PysMysigt såg det ut när Axel på andra sidan bordet drog ur tarmen (den där gråslaskiga högen som ser äckligast ut) med händerna. Alva satt på behagligt avstånd snett honom med stelt ansiktsuttryck. Jag var faktiskt, helt seriöst, nära att kräkas, läskiga kväljningar och tårfyllda ögon. "Vadå?", tänker ni, "Det där ser ju inte såå äckligt ut!". Nää, men stanken var en av de mest äckliga saker jag varit med om. Den sögs upp i alla porer och var tillräckligt genomträngande för att tränga igenom ett stålsatt litet tonårssinne.

Förresten, HURRA! För imorgon så ska vi prata om djurens rättigheter på NO:n =D

Hurra igen, för vi ska fortsätta ha Martin som NOlärare i 8:an.

Jag känner mig poetisk för att jag har kylskåpspoesierat. Detta blev ett av resultaten..
han gör av arg tunga
vacker fantasiskiva med nalle
måste lura slå och skjuta dum hemsk tjej
aldrig mig för min dom är egen pistol
han grejar fin trött min
gärna ler hemlig gullig kille
jag blir barfota galen kär flicka
jag tycker om
söt elak idol.
Sonja berättade rolig sak för mig idag.
- Vad är det för likhet mellan en bil, kapten och en trumpet?
- Jag vet inte.
- Alla går på däck.
- Trumpeten går väl inte på däck?
- Den blev du allt blåst på!
Hahahaa XD
Kan okså meddela att jag har klippt mej lite igen, och att jag har skaffat nyare version av msn. Hurra.
Imorgon ska jag berätta om en jätteläskig sak som hände idag.

3 comments:

Anonymous said...

Myyyysig dissektion, ...hm... fin dikt, det är nog det rätta ordet innebar ...hm..., kulig sonjasak-.

god_knows said...

Någon som fatta vem jag skrev om i poesibiten?

god_knows said...

HAHHAHAHAHAHA!! ja det gör jag.

/alva