Tuesday, May 15, 2007

Den Läskiga Saken

Lyssnar på: The Fallen med Franz Ferdinand
Numera: Last chance med Sugarplum Fairy = Skulle kunna uttrycka det som att jag DAMPADE loss, skakade galet på huvudet och glömde allt dåligt för en liten stund.

Nu ska jag berätta om Den Läskiga Saken. Som hände igår.

Min lilla lillasyster Sonja stod med sin kompis och sålde kokosbollar utanför huset. Jag var inne och hittade på nåt att göra. Då hör jag Sonjas kompis röst: Aliiice...? Din gamla lärare är här!
Sarah? frågade jag och sken upp, men hon svarade att det var Henrik. Jaa, Andrea, PedofiläckelpäckelfulthårsliskHenrik. Just han. Jag fick en konstig omvridning i magen och de där läskiga kalla bläckfiskarna, som jag har haft i magen sedan dissektionen, började simma runt. Jag: Ehm... asså...hrmf... säg att jag... jag duschar... och väntar ett viktigt samtal. Sonjas Kompis: Öhh.. asså är du rädd för honom? Jag: Asså... kind of...heheheehhe. När hon hade gått ut igen så duckade jag djupt och pressade mig mot en vägg så att var säker på att man inte kunde se mig genom något fönster. Neej, jag vet. Han är säkert inte såå himla farlig. Självklart. Men eftersom att vi hade honom i sexan så förvärrades allt dåligt och man betedde sig som en... jag vet inte, otroligt omogen människa passar bra. MEN det passade inte för oss att få en hemsk lärare med äcklig parfym just då.

Men nu kommer vi till det värsta (som kanske i era ögon inte betyder NÅGONTING):

HAN VET PRECIS VAR JAG BOR!!! Och ifall han brukar gå förbi mitt hus så kan han se rakt in i mitt rum!!! Rakt in i mitt liv, som jag har försökt UTROTA och FÖRGÖRA honom ifrån för evigt!!!

Av Sonja fick jag även veta att han fortfarande har sliskig orange kasta-undan-luggen-på-ett-äckelsliskislusk-frisyr. Och att han hade slagit ut en tand för att han hade trillat med cykeln på något spårvagnsspår. Tyvärr kan jag inte tycka synd om honom. Sorry, But I Can´t.

Jao jao, får väl gå vidare i livet och slita mig från datan nu. Och Alva MÅSTE bli frisk snart. Det har jag bestämt.
Förresten så var det jag so framförde absolut bäst åsikter om djurens rätt på NO-lektionen idag. Mina egna åsikter. Kanske ni någon gång får plågas av mina evighetslånga resonemang om drujförsök med mera här på bloggen någon gång.

PS. Jag kylskåpspoesierade om Henrik: slemmig ful vuxen tråkig äcklig gul gubbe

4 comments:

Alice&Ella said...

Jag skrattade när jag läste det där... Men ändå stackrs dig...
Men varför kom han till ditt hus? Ville han dig något?

Anonymous said...

Åh nej! Vilken MARDRÖM. Den äckelorangeaparfymsliskigapedofilmannen vet var du bor. ;o
(Ja, ibland är jag löjligt tacksam över att jag bor här.)

god_knows said...

Jag veet, blääääh... Varför han kom hit vet jag inte men han stannade ju typ för att köpa kokosbollar av Sonja... Eller så kanske han skulle komma förbi för att slänga en stol i golvet och kalla mig jävla apa och säga att jag aldrig skulle kunna komma in på universitetet. Andrea, jah ska bo påh landet i nån djup övervuxen skog med dolt nummer, nej utan telefon, så att jag kan vara säker på att han INTE hittar mig. Bläääh... *ryyyys*... Rachamacha

Anonymous said...

Hahaha, gör så :>
ubbelibubbelimuck