Monday, May 14, 2007

Diagnos: Vattkoppor

Alva bloggar:
Här sitter jag ensam i mitt hem och ska snart ta bussen och möta mamma för att åka till vårdcentralen Det har vissats sig att min feber utvecklats till vattkoppor! Min mage, rygg och ansiktet är täkt av röda små fläckar med små glansiga plumpar på. Det ser ut som om jag har värsta acknen. Det kliar till och med i hår botten! Ja, det kliar som fan!! Urrr. Och just nu är hela min klass ute och paddlar i Delsjön som ligger nära mig. Jag kan nästan höra de glada skratten och ropen från de glada och friska barnen, eller tänka mig. Ajj, jag kliade sönder en koppa!! AJ!! Jag får se till att bli frisk fort annars kommer jag väl bli galen av sällskapsjuka för nu har jag ingen Alice&Ella att flum med på msn. Det gör mig ont. Nej, så farligt är det faktiskt inte. Jag menar det är ju inte direkt så att jag kommer dö, eller? Vem vet..
MYSTISKT!!!!
Nej, nu måste jag dra så jag inte missar bussen! Puss och kram<33

5 comments:

god_knows said...

Alva, det var INTE så idylliskt
...

Alice&Ella said...

Har du aldrig haft vattkoppor förut? Aja, det var ganska jobbigt att paddla kan jag lova dig...
Men vi får hoppas att vi ses snart, puss och kram!

god_knows said...

Längtar jätte mycket efter er alla! Puss på er.

/slajs/ alva

Sonia said...

hehe tack alice!! :P

Anonymous said...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu