Friday, May 18, 2007

Ha ha, mamma fyll(de) år!!!


I går fyllde min lilla mamma 48 år!!!!

Dagen började med att jag och min bror Hugo sjöng för henne med bullar och presenter! Hon fick en röd ros och en shopping med 100 kr extra i kassan av mig. Skulle ha köpt något till henne men jag har varit sjuk som du som läser denna blogg kanske har förstått. Och är det förtfarande! Ucshh. Klockan 16:00 var det dags för släktmiddag och mina två mostrar+deras män+deras barn kom. Nu ska jag räkna upp alla namn (orkar nämna vad de är för något): Kajsa, Ella, Micki, Saga, Helena, Erik, Signe och min lilla familj som är Hugo, mamma Eva och jag. Bjudningen började med att gästerna var 30 minuter för senade (detta är inte ovanligt) och sen öppnade mamma alla presenter. Hon fick: En blus, en tavla, kaffe och en skiva m.m. När alla hade satt sig för att njuta av den väl smakande pastan så ringde det på dörren och min morbror Erik (ja, det finns två Erik i min släkt) och mina två kill kusiner Albin och Ludde kom ifrån Uppsala. Snacka om överraskning!! Haha, det var rätt så roligt för det var ju typ bara jag, Hugo och mamma som inte visste om det. Vi blev liksom lite blåsta. Mellan efterätten och middagen gick jag runt lite och hade mina årliga samtal med min kusin Saga, som går i 8:an i min skola. I dessa samtal tillkommer ofta skvaller och intressanta fakta om olika personer. Något som också brukar tillkomma är min andra kusin Ella som går i 9:an. Hi hihi hi, myyyss som Oliven brukar säga fast i en annan fras. När gästerna gått förutom Ludde och Erik som stannade kvar över natten, Albin följde med Hugo och festa. Hur som helst när (nästan) alla gått som skulle gå ringde jag Olivia och hade ett mycket trevligt samtal och när vi hade lagt på och jag satt mig ner lite för att prata med mina små fulla Noreenare som var kvar(mamma, Helena, Erik) så ringde Ellen! Och shit vad länge sedan jag snackade med henne i telefon och ännu längre sedan jag träffade henne! Vi räknade ut att vi inte träffats på ca 3 veckor.. Hon var med Jenni som jag också fick bytta några ord med. Hehe, det var första gången vi prata i tele! Ha ha!.. Det var lite kul. Nej, nu ska jag snart träffa pappa på brunnsparken. Det var jätte länge sedan jag träffade min pappa, eller typ två veckor... Men ändå liksom. Nu ringde Olivia precis igen och upplyste mig om att hon satt på en stol i en container!
Puss å kram//Alva


3 comments:

Lillasyster Ellen said...

Alva. Det är HELT okej att göra mellanrum ;).

god_knows said...

Tack Ellen, läxa upp Alva, det är smärtsamt att dela blogg med henne ;).

god_knows said...

Här kommer saningen fram! Bara för att jag inte är lika parfekt bloggare som ni två smartgulliputtdum!!