Sunday, March 25, 2007

Stora bullar och läskiga expediter..

alice och alva...

Igår så träffade vi My (Alice kusin) och var hemma hos Alice, det började med att vi hamnade vid datan, kollade bra musik(=not techno) och dansade (inte Alva, hon åt upp Alice skogaholmslimpa). Efter ett tag bestämde vi att vi skulle göra något mer av våran dag, så vi promenerade till det där bullcaféet i Haga. Vi gick i bara linnen och collegetröjor! Tjohoo! Våren är häär!
När vi anlänt till caféet så beställde A+A en bulle (stor som en tallrik)+en kaffe(b)latte, My beställde en stor bulle hon med... Expediten var värsta läskig, han typ blinkade åt Alva och när My skulle beställa så sa han "Nästa fröken till rakning!" och log ett läskigt leende... vad mena han med det?? :-S
Vi (iaf Alice) har en tendens att bli utslängd från vissa caféer... denna gången klarade vi oss med en hårsmån. När vi hade som roligast var det några som flyttade sig från bordet bredvid till ett annat... A+A var nära att välta bordet, men My räddade tallrikarna och glasen varje gång. Tack My.
När bullarna var slut drog vi oss där ifrån, in mot stan. När A+A skulle visa en intern, rolig grej för My så snubblade Alice på en kullersten och pang ner i gatan föll hon. Fick väldigt ont i armen men alllt blev så otroligt roligt, så hon grät inte utan skrattade istället.
Lite senare skulle vi gåå hem, och vem mötte vi då? Jo, Jenni såklart, Ellens kompis, som aldrig Alice har träffat. Alice gjorde nog ett konstigt första intryck på henne, eftersom att Alice gick med ena armen rakt upp i vädret och typ sa: "Jag vet vem du e! Jag vet vem du e! Alva, vad heter hon nu igen..."
Den dagen var väldigt trevlig. My har fått ett grymt mycket bättre intryck av Alva nu. Alva sov över hos Alice.

Idag har vi vaknat halv tolv eftersom att det är vårdagsjämning eller vad det nu heter. Nu ska vi snart sätta oss i solljuset på Alice trappa och dela på en sockerdricka. :D
Underbara, underbara väder! Hoppas ni har det lika härligt som oss!

PS.
Vi tror att vi har gått förbi Timo Räisinen (eller hur fan han stavas) på staan!

Puss och kram skumbanan!!

7 comments:

Alice&Ella said...

hoppas ni hade byxor oxå! hehe... det jag verkligen ville säga var att Timo Räisinen spelar på söndag (idag) på pustervik... Jag skulle gärna vilja gå dit men det någon jävla 18års gräns så jag kan inte gå!
Men jag har faktiskt inte hört honom, men Alva och Erika säger ju att han är jättebra, och pappa tycker han är trevlig... han verkar känna alla... jaja ses imorrn då...

StarShip said...

ÅÅh det låter jätte trevlig! Bullarna i haga är mega goda! =)
Och det va allt en underlig kvinna som stod i kassan! =S
Och sen så träffade ni mig och det står i ditt inlägg! *stolt* =D
Och nu är våren här!

god_knows said...

Det var en underlig MAN!!!!
ännu värre... :S

olle said...

Tjhihii ;P... Skojsigt,. Ni har allt snott min skummbanan där - hörrni.
Hoho... Pussi.

god_knows said...

Nää, skumbananen har jag FANIMEJ snott från Cissi. Min kusse.

// Alice

god_knows said...

Skummbanan sa jag för typ hundra år sedan.. Har alltid varit där liksom, använde mycket i en sga jag gjorde i typ... När jag var mindre!
kram

god_knows said...

(alva)